کتاب قاسطین مارقین وناکثین
نوشته شده توسط : زپو

 کتاب قاسطین مارقین وناکثین



با فرمت exe.


مقدّمه‌

چه‌ آفت‌هايي‌ سبب‌ شد، پس‌ از رحلت‌ پيامبر اكرم‌(ص)، حكومت‌سلطنتي‌ اموي‌ بر مسلمانان‌ حاكم‌ شود؟ چگونه‌ ارزش‌ها و مقدساتي‌ كه‌ درجامعه‌ ريشه‌ دوانده‌ بودند، به‌ تدريج‌ رنگ‌ باختند و به‌ شعارهايي‌ ظاهري‌ وبي‌محتوا تبديل‌ شدند؟

روي‌ بر تافتن‌ مردم‌ از امام‌ علي‌(ع) كه‌ بخشي‌ از واقعيت‌ تلخ‌ تاريخ‌ اسلام‌مي‌باشد يكي‌ از عوامل‌ تحريف‌ و تبديل‌ سنت‌ نبوي‌ است‌ كه‌ آثار آن‌ تا امروزادامه‌ دارد.

بررسي‌ وقايع‌ تاريخي‌ آن‌ روزگار به‌ ويژه‌ مقطع‌ پنج‌ سالة‌ حكومت‌امام‌(ع) كه‌ سال‌هاي‌ رويارويي‌ و نبرد تن‌به‌تن‌ انحراف‌ و راستي‌ است‌، بسيارسودمند مي‌نمايد و در پيشگيري‌ از تكرار لغزش‌ها مؤثر است‌. امام‌(ع)مي‌فرمايد:

و اعتبر بما مضي‌ من‌ الدنيا لما بقي‌ منه‌، فان‌ بعضها يشبه‌ بعضاً، و آخرها لاحق‌باوّلها؛ و از گذشتة‌ دنيا آينده‌اش‌ را چراغ‌ عبرتي‌ بساز؛ چرا كه‌ پاره‌هاي‌تاريخ‌ با يكديگر همانندند و در نهايت‌ پايانش‌ به‌ آغازش‌ مي‌پيوندد

الگوي‌ انقلاب‌ ما حكومت‌ اميرمؤمنان‌ علي‌(ع) است‌ براين‌ اساس‌بي‌ترديد حوادثي‌ مانند جمل‌، صفين‌ و نهروان‌ آن‌ را تهديد مي‌كند. آشنايي‌ باريشه‌ها و عومل‌ رشد اين‌ پديده‌ها مي‌تواند در پيشگيري‌ از تحقق‌ يا برخورددرست‌ و قاطع‌ با آن‌ها مفيد باشد و پايداري‌ و بالندگي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ را تضمين‌ كند.


خرید و دانلود  کتاب قاسطین مارقین وناکثین






:: برچسب‌ها: کتاب , قاسطین , مارقین ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: